×
دستگاه شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی Extracorporeal shock Wave Therapy (ESWT)

شاک ویو تراپی یک روش غیر تهاجمی و جدید درمانی در فیزیوتراپی است که در آن از امواج صوتی پر قدرت برای درمان استفاده می شود.
امواج صوتی شاک ویو با انرژی بالا نیروی مکانیکی را بر بافت مورد نظراعمال کرده و در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی کاربرد دارد.
این امواج سبب افزایش جریان خون در قسمت های آسیب دیده می شود و باعث تحریک باز سازی سلول ها و تسریع بهبودی و تسکین درد می شود. نتایج درمانی شاک ویو تراپی نسبت به سایر روش های درمانی متداول بسیار بهتر است و همچنین نتایج درمانی آن ماندگار تر است.
خار پاشنه یکی از مشکلات درمانی است که شاک ویو تراپی نقش موثری در درمان آن دارد. شاک ویو تراپی یکی از روش های درمانی کم خطر و ایمن در فیزیوتراپی است و تنها در مواردی عوارضی همچون درد، سوزش و گز گز کردن در محل درمان دیده می شود که پس از چند روز بطور کامل بهبود می یابد و از بین می رود.

مکانیسم عمل دستگاه شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی یک موج صوتی است که انرژی زیادی را به محل درد و بافت های اسکلتی-عضلانی مبتلا به عوارض مزمن، تحت حاد وحاد منتقل می کند. این انرژی فرایند ترمیمی و بازسازی را در تاندون ها، فاشیاها، عضلات و سایر بافت های نرم بهبود می بخشد. انرژی جنبشی دستگاه توسط هوای فشرده ایجاد می شود (که خود این هوای فشرده نیز با روش های متفاوتی تولید می شود.) و به فرستنده ی واقع در انتهای اپلیکاتور و سپس به درون بافت منتقل می شود.
بالا بودن دامنه، ماکزیمم فشار مثبت و کوتاه بودن زمان رسیدن به حد اکثر فشار، از ویژگی های امواج شاک ویو می باشد.

تاثیرات دستگاه شاک ویو تراپی

چسبندگی های تاندون را از بین می برد وگردش خون را از طریق ایجاد رگ خونی جدید وبازسازی مجدد بافت بهبود می بخشد. شاک ویو درد را از طریق تغییرات شیمیایی کاهش می دهد وآستانه درد بیمار را با تحریک بیش از حد افزایش می دهد. شاک ویو یک روش غیر جراحی است که بر روی ناحیه ی درمان به کار بسته می شود و تقریبا در بعضی موارد جای جراحی را گرفته است. در مقایسه با درمان های غیر جراحی توسط شاک ویو و درمان جراحی، درمان جراحی همراه با باقی ماندن جای اسکاردر ناحیه می باشد و هنگام جراحی بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد ونیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد و بعد از جراحی نیز نیاز به مراقبت های توان بخشی دارد اما شاک ویو تراپی در یک دوره زمانی کوتاه بدون باقی گذاشتن ناحیه اسکار و بدون هیچ عوارض جانبی در یک بازه زمانی کوتاه به صورت مطمئن و قابل استفاده روزانه در دسترس است و این مزایا را نسبت به جراحی دارد.

موارد کاربرد دستگاه شاک ویو تراپی

. درد کمر و گردن
. خار پاشنه
. نقاط ماشه ای
. درد شانه
. تنیس البو
. گلف البو
. درد آرنج
. دفورمیتی های مفصلی
. درمان اختلالات مزمن تاندون ها و عضلات
. درد کشاله ران
. درد و التهاب تاندون آشیل
. درد کف پا
. شانه یخ زده
. تاندونیت شانه
. التهاب مفاصل
. اپی کوندیلیت

بیشترین کاربرد شاک ویو در تاندونیت ها تنیس البو گلف البو و خار پاشنه است.

عدم کاربرد دستگاه شاک ویو تراپی

. اگر هر گونه تب وجود داشته باشد نباید از شاک ویو استفاده کرد.
. حاملگی
. بیماران با مشکلات قلبی به ویژه دارای نوسان ساز قلبی
. بر روی ایمپلنت ها و پروتز ها نباید استفاده شود.

فیزیوتراپی سوگند مجهز به یکی از بهترین انواع دستگاه شاک ویو تراپی که کره ای و مگنتیک می باشد، خدمات فیزیوتراپی را به مراجعه کنندگان محترم ارائه می دهد. (شاک ویو ها به دو نوع مگنتیک و پنوماتیک تقسیم میشود نوع پنوماتیک درد زیادی دارد اما نوع مگنتیک که در این مرکز موجود می باشد با اعمال قدرت زیاد و نتیجه ی درمان خوب، اما درد کمی دارد.)
تلفن تماس: 77163317-021 / 77175345-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!